Her er 4 gode grunde til at starte med din yoga

Yoga er en gammel praksis med oprindelse, der strækker sig tusinder af år tilbage til Indien. Det er designet til at hjælpe med at opnå et mere positivt syn på livet og en fokuseret, permanent følelse af sindsro og fred. Selve ordet 'yoga' betyder 'forening' og 'forening med det guddommelige'; dog har mange mennesker fjernet yogaens spiritualitet og fokus, så de fleste tænker på det som en gruppe af intenst atletiske mennesker, der lægger benene bag hovedet og krøller sig op i vilde stillinger.

Selvom det helt sikkert sker - jeg har faktisk fået benet bag hovedet et par gange, men først efter mange år med omhyggelig øvelse - Har yoga så meget mere at tilbyde end fleksibilitet og ideen om at få en stærk krop. Mennesker i alle former, størrelser, aldre og evner kan lave yoga og tilpasse den til deres individuelle smag og behov.

Det er dét vi virkelig tror på i DoYoga, at yogaen kan tilpasses alle, at alle kan få glæde af det. Hvilket også er grunden til at vi har så mange undervisere og hold- typer. Så du kan finde dét der passer til dig.

Hvis du tror, ​​at yoga ikke er noget for dig, opfordrer jeg dig til at genoverveje.

Her er syv af mine vigtigste grunde til, at du skal begynde at lave yoga:

 

  1. Det er en god trænings form der kan tilpasses alle.Først og fremmest og mest åbenlyst er yoga en fantastisk træning for din krop. Du kan tilpasse praksis til din egen hastighed og komfortniveau. Uanset hvilke yogaøvelser du vælger, vil øvelserne altid være en del af en god trænings rutine. Der er nogle fantastiske serier af bevægelser derude, der er perfekte til enhver dag og for enhver form for person, hvilket betyder, at der ikke er nogen grund til ikke at begynde at lave yoga så hurtigt som muligt.
  2. Det giver dig god kontakt med din krop.Yoga stræk og øvelser er designet omkring ideen om at bevæge din krop for at øge dens styrke og holdbarhed. Derfor vil yoga med jævne mellemrum virkelig få dig til at være meget mere i harmoni med din krop og vide, hvornår noget virkelig fungerer, og når det ikke fungerer.Det er selvfølgelig ikke altid en god ting, da det kan være nedslående, når visse øvelser ikke fungerer for din krop, som de gjorde dagen før, men det viser bare at du er i kontakt med din krop og mærker efter hvad den har brug for, dag for dag. Derudover forbedrer din fysiske tilstand sig, meget mere udtalt og mærkbart.
  3. Det kan hjælpe din vejrtræknings teknik.En meget meget stor del af yoga er åndedrætsøvelserne - eller pranayama - som indgår i positioner og derefter alene. Øvelserne tilskynder til en mere fokuseret og centreret vejrtrækning, og selvom de måske ikke er noget, du gør bevidst hver dag, er de helt sikre på at give metoder til effektiv stress håndtering og generelt får dig til at føle dig meget bedre tilpas.Og har du astma, kan det virkelig hjælpe med at åbne lungerne og udforske, hvad det betyder at ånde bevidst. Det har vi fået rigtig meget feedback omkring.
  4. Det kan forbedre din søvn.En anden mindre, men behagelig fordel er, at yoga faktisk kan hjælpe dig med at få bedre søvn. Dette kan skyldes det faktum, at et par sekvenser af stillinger og bevægelser er beregnet til at blive gjort lige før søvn, men uanset undersøgelser har det vist, at det at gøre noget let fysisk aktivitet, før vores hoveder rammer høet, kan hjælpe os med at sove mere hurtigt, hvilket normalt fører til en meget bedre søvnkvalitet.Det kan også skyldes, at hvis du har problemer med at sove, kan arbejde på problemområder gennem yoga hjælpe med at lindre smertesymptomer og øge sandsynligheden for bedre søvn. En anden mulighed er, at de fleste yogasessioner har en afkølingssekvens i slutningen, hvilket helt sikkert kan fremkalde noget let søvn. Som en person, der er faldet i søvn i klassen mange gange - til det punkt, hvor min matte nabo og jeg har et kammeratsystem, hvis en af ​​os begynder at snorke - tro mig, det fungerer virkelig og skal gøres derhjemme

Comments are closed.